Bezorgen

Uw bestelling bij Wijnspecialist wordt bij een adres naar keuze afgeleverd. Het is ook mogelijk om uw bestelling op te halen bij Wijnspecialist. Op deze pagina leest u informatie over het bezorgen en verzenden van bestellingen.

Het bezorgen van uw bestelling

Uw bestelling wordt geleverd door onze vaste verzendpartner PostNL. PostNL is gespecialiseerd in het verzenden van wijnen, waardoor de kans op breuk minimaal is. Daarnaast maken wij gebruik van stevige verpakkingen die speciaal zijn ontwikkeld voor het vervoeren van flessen wijn. Al onze verzendingen zijn verzekerd. Bij schade van uw bestelling (veroorzaakt door de verzender), kunt u daar melding van maken bij de verzender en contact opnemen met onze klantenservice. Zodra u bestelling is aangeboden bij onze vervoerder, ontvangt u een Track & Trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen. Wanneer u op moment van afleveren niet thuis bent, wordt de zending de volgende dag nogmaals bij u aangeboden. Heeft u verdere wensen voor de vervoerder, geeft dit aan in het opmerkingen veld bij u bestelling op neem contact met ons op.

Bezorgkosten van bestelling

Nederland:
Voor bestellingen boven de € 50,00 rekenen wij geen verzendkosten. Voor bestellingen onder de € 50,00 rekenen wij een vast verzendtarief van €4,95.

België:
Voor bestellingen boven de € 50,00 rekenen wij geen verzendkosten. Voor bestellingen onder de € 50,00 rekenen wij een vast verzendtarief van € 6,95.

Duitsland:
Voor bestellingen uit Duitsland rekenen wij een verzendtarief van € 17,50.

Levertijd van onze wijnen

Nederland & België
Voor 95% van de wijnen in ons assortiment geldt: Op werkdagen besteld, binnen 24 uur door ons ingepakt en verzonden. Door onvoorziene omstandigheden kan het voorkomen dat we hieraan niet kunnen voldoen. Wij zullen u hierover altijd per mail informeren.

In verband met de huidige Covid-19 situatie, kan het zijn dat de bezorging van uw bestelling langer duurt dan u van ons gewend bent. Onze vervoerder PostNL houdt u op de hoogte via de Track & Trace informatie die u van ons per mail ontvangt, nadat wij uw pakket hebben aangeboden bij PostNL.

Let op; nadat wij het pakket bij PostNL hebben aangeboden zal de statusmelding in uw Track & Trace aangeven: “Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt”. Deze melding houdt in dat PostNL het pakket nog niet heeft gescand, waardoor het nog niet in de route zit. Uw pakket is al wel in bezit van PostNL.

Wij verzoeken u vriendelijk om geduld te hebben en vragen uw begrip voor deze buitengewone situatie. Wij doen er alles aan om uw pakket z.s.m. bij u thuis te krijgen.

Duitsland
Bij zendingen naar Duitsland kan de verzending 24 tot 48 uur langer duren. Wilt u meer informatie over verzenden naar Duitsland? Neem dan contact met ons op.

Op de productpagina’s van de wijnen wordt de actuele voorraad status getoond. Ondanks het voorraad systeem kan het voorkomen dat een wijn niet meer op voorraad is, doordat bijvoorbeeld een andere consument de wijn net wat eerder besteld. De meeste wijnen hebben we binnen een aantal werkdagen weer op voorraad, op de informatie pagina van de wijn wordt aangegeven wat de verwachte termijn is dat een wijn weer leverbaar is. Mocht het voorkomen dat een wijn uit uw bestelling niet meer op voorraad is nemen we binnen één werkdag contact met u op. Tijdens het gehele verzendingsproces ontvangt u op het opgegeven mailadres status updates over de verzending van uw bestelling.

Verzendingen verzekerd

Wijnspecialist en haar vervoerders doen hun uiterste best om uw bestelling snel en correct bij u af te leveren. Ondanks de inspanningen kan het voorkomen dat een product verkeerd of beschadigd wordt geleverd. Heeft u een foutieve of beschadigde bestelling ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Verzendingen van Wijnspecialist zijn verzekerd voor schade.